torsdag 11. mars 2010

Lykke

Lykken er å rusle hjem litt tidligere fra jobben, sola skinner, og solbrillene har du ikke hentet frem enda.
Du drar innom coopen, og der har de ferdige kvister med gåsunger på.
" Dæm kjæm fra syden ", e det ei dama som forteller oss.
Noen har forbarmet seg over oss, og fortalt oss at det snart er vår.

Lykken er å hente lillejenta tidlig på sfo, å vandre hjemover sammen.
Å lure på hvordan vi skal forsere store dammer med vann som har samlet seg.
Å bli våte på beina sammen, og bli enige om at vi fortjener en kopp varm kakao med krem når vi kommer hjem.

Lykken er å si takk til Jøtul for denne gang, og tro på det selv.
Takke for at du varmet ryggen min mens jeg inntok morgenkaffen, mens det  er 20 minus ute, i mange uker.
Være imponert over at du tok til takke med allt det vi la i deg i løpet av en lang vinter.
Takke for at du varmet opp stua mi også, så liten som du er.
Tipper at du lekte deg litt med formiddagslyset mens vi var borte på arbeid.




Lykken er å ha tid....... til å se det store i det lille.

3 kommentarer:

  1. Å, ja! Det er nettopp det lykke kan være :O)
    Og jeg gjorde omtrent akkurat det du beskriver i går :)

    Takk for koselig hilsen hos meg.
    Peis/vedovn er stemningsskapende og gir en deilig varme på kalde dager - noe vi jo har hatt en del av i år :)

    Ha en god kveld!

    SvarSlett
  2. Hei på deg :) så koselig at du tittet innom meg.

    Så fint skrevet, så det hele for meg.
    Ha en fin helg.

    SvarSlett
  3. Hei. ja visst, lykken er å ha tid ..... det er kanskje det eg savnar mest i ein travel kvardag. For ein flott ovn du har, den var verkelig både flott og sjarmerande. Her er det snø i lufta igjen i dag, så vinteren er seigliva. Ha ein fin søndag.

    SvarSlett