lørdag 12. juni 2010

Tom tank

Her hos meg har det vært stille noen dager......tom tank.
Livet tar plutselig uventede retninger. Vi har opplevd at en av våre venner og et familiemedlem
har svært tunge dager i vente.....vi også. Jeg måtte inn i tenkeboksen litt.

Glede og sorg går side ved side.
Nå var det din tur til å møte, det tunge.
Sørg gjerne kjære du.
Sitt gjerne og betrakt livet..en stund.
Se på oss andre, hvordan livet leves.

Sitt bare ikke for lenge, kom ut til oss.
Le og lev med oss.
Begynn på en ny bok....le og dans.
Skjell ut noen...bare la oss se at du er der.

Du kan ta små skritt, men vit at fordi om du ler og synger,
kjenner vi din sorg og smerte.
Gi plass til begge delene.
Vi venter stille ved din side.
Kommer du ikke, må vi gi eg et kjærlig puff videre.

Mona

Dette var nok ikke det innlegget jeg forventet av meg selv... eller kanskje dere forventet.
Jeg velger likevel å gjøre det....livet består av så mye.
For meg er det både blå himmel og gråe skyer samtidig.


God lørdag alle sammen, er snart tilbake...

9 kommentarer:

  1. Käre venn dette var trist og lese,men jeg håper det er noe som kan ordne seg og att allt kan bli bra. Jeg har de siste åra hvert genom masse trist så jeg vet hvor tungt det er,men om du vill skrive av deg så finns min mail adresse på bloggen. Jeg finns her og tenker på deg og dine. Stor varmende og styrkende klem til deg käre venn.

    SvarSlett
  2. Tenker på deg kjære Mona.
    Stor og god klem fra Mio

    SvarSlett
  3. Hei Mona.. Leser tunge linjer hos deg.. Livet går virkelig opp og ned.. Kjente mistet et lite barn forrige helg, etter kun en ukes lykke. Samtidig får noen andre kjente en baby! Det er så stort spekter, og livet må leves lykkelig...så godt vi klarer.. Jeg håper det er bra med deg, og det du skriver er så riktig... Håper iallefall at dere får glede av en pus som kommer om ikke lenge.. Stor klem!!

    SvarSlett
  4. Hei Mona. Så trist at du har fått tunge dagar... Eg veit ikkje kva råd eg skal gi. Eg har hatt alt for mange slike sjølv siste åra. Eg håper du kan klare å fokusere på alt det positive du har rundt deg, og få ut sorga over dette vonde. Støtt deg til alle dei som kan strekke ut ei hand til deg.

    God klem frå Elin.

    SvarSlett
  5. Hei.

    Tunge stunder kommer ofte uventet, og vi takler det veldig forskjellig. Du fikk iallefall skrevet ned tanker i en tung stund. Det var nesten som et dikt å lese.

    Håper det kommer lettere tider snart.

    Moro at du også heter Mona.

    Klem Mona C

    SvarSlett
  6. Hei ♥

    Takk for koselige hilsner inne hos mej!! Så vakkert og fint du skriver her ♥ Ja det er jo og vil vel alltids være opp og nedturer i livet , jeg har som motto på facebook :

    Jeg tar aldri livet som en selvfølge , jeg takker for hver dag jeg våkner og er frisk ♥

    Jeg har opplved altfor mye til ikke å gjøre det!!!

    Mine tanker går til dej og dine , og jeg håper det går bra med dem det gjelder , og bry sej og vise følelser er viktig i vanskelig situasjon!

    Lykke til ♥

    Ønsker dej en fin søndag og en ny flott uke i vente :)

    Klem Hege :))

    SvarSlett
  7. God Morgen Mona! For noen vakre ord du skrev der....håper du skriver det ned i et fint kort og gir det til vedkommende det gjelder!!!!!!!Liver er rått og brutalt innimellom....vi har ikke noe valg og må bare ta det som kommer dessverre!
    Da er venner og familie gode å ha,som kan støtte hverandre når det trengs - så nå når du også har tunge dager og tom tank så bare ta livet med ro og bruk kreftene dine der det trengs...vi er her og venter på flere koslige innlegg fra deg...når det passer deg! Take care!! Go´klem fra Tove

    SvarSlett
  8. Vakre ord...med gode tanker til de som trenger ekstra.... :-) klem

    SvarSlett
  9. Kjære, Mona! Så flotte ord du har skrevet. Trist å høre at dagene nå er vanskelige. Det er vondt når noen vi er glad i blir syke eller har det dårlig i livet. Tenker du/dere har en blanding av mange følelser som skal stokkes og fordøyes etter tur. Å kjenne på vanskelige følelser kan man ikke alltid forberede seg til. Venner og familie er i slike stunder i livet viktigere enn noen gang. Slå ring om hverandre og ta vare på det gode, selv i vanskelige og utfordrende dager fremover. Husk at styrke, mot og vilje har man mere av enn det man tror.

    Sender deg og dine mange varme tanker, Mona!

    Varm klem fra
    Anette Willemine

    SvarSlett