tirsdag 8. juni 2010

Trauste Jøtul og jålete Roma



















Her ser dere vår lille trauste Jøtul som sto på kjøkkenet da vi overtok hytta. Sorry Jøtul.......du må vike plassen for jålete Roma.


Ikke for det, du har gjort en kjemepjobb...god trekk og lett å fyre opp. Du har stått tålmodig og varmet opp huset.....og sett mange spise frokost ved det lille kjøkkenbordet



















Nå har vakre Roma ( fra Nordpeis) overtatt hedersplassen på kjøkkenet.
Mange strøk maling måtte til før Roma ble fornøyd.


















Nå vil jeg bare sitte å filosofere og gløtte ut av kjøkkenvinduet, mens jålete Roma koser seg og lager golyder.













Hadde jeg vært på hytta skulle du fått fri, for idag har vi nesten helt sommer her, 18 varme grader.

Velkommen sommer

11 kommentarer:

  1. Så fin den var og varmer sikkert enda bedre også;-D

    Klem fra Grete

    SvarSlett
  2. Så flott den var, virkelig lekker.
    Ønsker deg en strålende kveld.
    Klem fra Mio

    SvarSlett
  3. Gud så fin kamin ni har!!! Jag älskar eldlågor! Det är så gripande att titta på elden, tycker jag!

    Ha det så gott, kramar från Olg@

    SvarSlett
  4. God morgen !Denne var skikkelig fin, sjøl om eg er svak for gamle ovnar. Ønsker deg ein flott dag. Klem fra Sigfrid

    SvarSlett
  5. Å det var nesten så jeg fikk lyst å fyre opp her...tanken på knitrende peis ,god vedlukt og deilig varme fristet...i dag ligger tåken tjukk nedi fjellene her og det ble en helt annen temperatur...men det kan vel passe bra da jeg har litt klær som skal strykes og sådanne syslerier :)
    Må si frøken ROma var bærre lækker,virkelig et smykke! DU får nok maange kosestunder med henne,egentlig enten hun er påfyrt eller ei - like fin lell:)))
    Kos deg i dag Mona:)))

    SvarSlett
  6. Roma er lekker..den så jeg også på når vi bygde .:-) Tar gjerne en tur til Stockholm og sykkeltur til Åland..høres herlig ut.:-)

    SvarSlett
  7. Hei igjen,
    Jeg har noe til deg på bloggen min.
    Ha en flott onsdagskveld.
    Klem fra Mio

    SvarSlett
  8. Flott ovn; får nå bare håpe at dere ikke får så mye bruk for den framover. Nå trenger vi varme ute! Til høsten blir den nok helt perfekt; mørkt ute og fyr på peisen inne..
    Stor klem fra Kari m.fl.

    SvarSlett
  9. jeg elsker lyden fra en knitrende ovn,
    det er kos det!

    ønsker deg en fin helg mona,
    klem :)

    SvarSlett
  10. Gamle vedovner er fine, men Roma er som byen, en del mer elegant! Det ble kjempefint! Har hørt den gir bra varme. :o)

    Håper du har en god dag, og at du ser frem til en deilig helg med familien!

    Her er det grått og vått i dag, og jeg har brukt det meste av tiden på jobb her hjemme. Noen turer ut har det jo blitt, for å lufte Herman (valpen på 12 uker). Han bryr seg ikke om regn, og hopper like glad og fornøyd rundt i blåbærlyngen. Ser bare toppene av lyngen som beveger seg. :o) Så spretter han frem og ser rampete på meg. *Smiler* At en så liten krabat kan skape sååå mye glede...

    God klem sendes nordover til deg, Mona!
    Fredagshilsen fra Anette Willemine

    SvarSlett
  11. Nå regner vi nesten bort her nede i sør.:-) men vi trenger det.:-) en god helg til deg og dine.:-) håper solen skinner.:-) klem

    SvarSlett