mandag 24. januar 2011

Containermat

Dette bordet som jeg viser her var nær ved å bli containermat, det tronet øverst på naboens byggecontainer helt til jeg kom forbi. Mannen himlet litt forsiktig med øynene da jeg spurte om å få det.....












Jeg lurer veldig på hva dette er for slags bord, veldig lavt, og med en liten kant på tre av sidene.
Mange små rom i den store tunge skuffen, og rester etter en del stifter i ulik størrelse, kan det ha vært skomakerens.....noen som vet ?


Nå står det iallfall i stua vår, regner med at det blir tv bord av det etterhvert......

Enda har vi ikke sett den første sola,
hvis eg e ute og går en dag, og træff ho.
Ska eg pakk ho i lommen,
og ta den med heim te deg.

God mandag, og god uke alle dere som titter innom meg.

10 kommentarer:

  1. Oj, for et lekkert bord! I alle fall etter oppussinga. :)) Et sånt hadde passa perfekt som TV-bord, ja! :)

    Sola..? Joda, syns å huske at jeg så den så vidt forrige helg... I dag er her et begredelig vær, gitt! Det har regna hele natta og fremdeles henger skydekket nedover Øyfjellet... :( Mæn, dæ bi likar i mårro ;)

    Veskene mine, ja...
    Til mitt forsvar, så er dette et resultat av veeeeldig mange års samling. (he-he) Det er heller sjelden at jeg kommer ut av en butikk med ny veske nå. Men, en gang veskegal, alltid veskegal... (he-he).

    Ønsker deg en flott dag!
    Her har vi hjemmedag med febersyk gutt...

    Klem
    :)

    SvarSlett
  2. Hei käre Mona!
    Her skinner sola i dag og jeg får så vår fölelser, vill lufte og feie men det er litt tilig. Har värt inne og lest hos deg men desverre ikke komentert. Bordet var jo toppen, forstår att du likte det :o)
    Min man liker desverre ikke gamle ting så hver glad du fick ta det hjem av mannen *ler*
    Önsker deg en toppen fin uke og sender mange sol klemmer.

    SvarSlett
  3. Hei Mona :) For et nydelig bord !!!! Godt du reddet den skatten i siste liten !!! Enda godt at det finnes slike skrotnisser,som du og jeg......tenk hvor mye vi har spart søppelfyllinga for......det er ikke lite,i mitt tillfelle......iallefall :) Mamma sier jeg er MAKALAUS !! Spørs om det ikke er et skomakerbord,ja.........da jeg bodde på gård( sammen med en Mo-værring !),sto det et lignende der,og der bodde det en skomaker i "gamle" dager ! Det var til og med merke etter rumpa hans oppå bordet,fordi han satt oppå,i hele bordets lengde,når han jobbet ! Kansje fordi han faktisk manglet en fot,var det noen som fortalte oss.....så dette var hans beste arbeidsstilling. Godt sola er tilbake,jeg ser den skinner på andre siden av fjorden.....vi bor liksom litt dumt til på denne tiden av året,for det er en stor knaus i veien........så vi må nok vente en stund enda. Men,men....imens får man finne på andre ting,vettu..... :) Igår kveld trodde vi nesten at vi skulle få vann inn i leiligheten her,det smeltet i en forrykende fart,i plussgradene.......det gikk heldigvis bra,og har roet seg nå. Var en cm igjen,til det nådde dørterskelen.....så litt flaks hadde vi ! Nå kan det bare bli vår,syns jeg.......har hentet frem alle sommerinteriørbladene mine.......og klør etter å få jord under neglene,igjen :) Men det kommer vel,når tiden er inne..... :) Kos deg da,og ha en finfin uke :)

    SvarSlett
  4. For et flott bord du fikk tak i. Helt utrolig at folk bare kaster slike ting i stedet for å levere det til en bruktbutikk. Men det er vel for mye jobb. Enklere å kaste alt i en kontainer.
    Det kommer til å passe bra som tv bord.
    Vi har sola her hele året. selv om den ikke er fremme så lenge rundt solsnu. Men i dag er det ingen sol her.
    Ønsker deg en fortsatt riktig god dag :)

    SvarSlett
  5. Bordet ble jo som nytt :)

    Og snart skinner sola over fjellet og treffer vinduene på husene på Solsia der også :)

    SvarSlett
  6. For et spennende bord...undrer på om det var "helt tilfeldig" at du gikk forbi den contaiener´n? Jeg MÅ nemlig gp forbi alle sådan og strekker hals og har store øyne...."er der noe,er der noe???"
    Så heldig du var!!!!!! Godt ting kan få et nytt hjem og et nytt liv,og enda bedre var det at solen tittet frem og gav oss årets første solstråler - har du ikke møtt den ennå Mona så håper jeg tankene mine kan sende noen din vei:))))
    toveklem:)

    SvarSlett
  7. Hei Mona
    Tusen takk for koselig kommentar, setter stor pris på den ღ Kjempefint bord, og så bra at du fikk reddet det :) Nydelig vinter bilde du viser også… Her var vi så heldig å ha sola fremme i dag, sååå deilig når den titter frem, uansett sommer eller vinter ღ Flotte og fargerike bilder fra kjøkkenet ditt, og koselig når frukt og grønt ligger fremme – har det slik jeg også… Og en Kitchen Aid står også på min ønskeliste :) Ønsker deg en fortsatt fin uke, nyt dagene… Klem fra Mette

    SvarSlett
  8. Hei Mona.:-) håper du ser sola snart.:-) her hos meg er det nydelige solfylte dager for tiden..men kaldt igjen i dag.:-)

    kjempefint bord...men jeg vet næmen ikke hva det kan ha vært brukt til...siden det er lavt og den kanten rundt 3 sider..hadde det vært arbeidsbord som den kanten kan vitne om ville jeg tenkt at det hadde vært høyere..Du spurte ikke naboen ?

    En fin dag til deg.:-)

    Klem

    SvarSlett
  9. Så bra det ble reddet da! Siden det er kant rundt kan det godt ha blitt brukt til noe som kanskje tilsa at man hadde mye smått, sifter, spiker eller lignende på det. Sikker i passe sittehøyde også, så skomakerbord høres helt fornuftig ut....

    SvarSlett
  10. Heldige du og heldige bord som fikk nytt liv:-)
    Lekkert ble det i stua di!!
    Klem Ingrid

    SvarSlett