torsdag 8. september 2011

Høstdager


Høsten er den gavmilde årstid, og far i Sverige har høstet sin løk.

Lag på lag har løken vokst og dratt nytte av den varme sommeren.
Selv er jeg nok som en løk, lag på lag mener jeg........
Ingrid mener jeg er mere lik en pære, eller en banan kanskje ?

Ikke uten grunn har det vært langt mellom innleggene i det siste. Smerter i ledd og muskler har tatt fullstendig overtaket. Har veldig lenge hatt slike smerter, men nå kan de ikke ignoreres lengre. Superwoman må innse at kroppen har sagt sitt, med det menes full stopp . Jeg forsøker å gjøre det beste ut av situasjonen, og etter det jeg forstår er det ikke lett å finne ut hva dette er for noe.......tålmodighet kreves, og det er ikke min sterke side. Jeg er sikker på at det fins noen av dere der ute som kanskje har det slik, fins det tips tas det imot med takk, for slik som dette vil jeg ikke ha det.


Høsten er uansett en fin tid, kveldene her nord er fortsatt ganske varme, så ulikt seg, og jeg tenner lys om kvelden.

 
Håper akkurat du har noen herlige høstdager, en ting er så sikkert...................livet kan ikke planlegges, for kartet stemmer ikke alltid med terrenget.

Ha en god dag........

11 kommentarer:

  1. Neimen huffa Mona,dette var ikke gode nyheter!
    Hååper virkelig det er noe som det kan gjøres noe med,og at du blir bedre FORT!Unner ingen å ha det slik,håper bloggevenner og helsestanden kan bidra med hjelp til å finne ut hva som skal til!!!Du får prøve å ta vare på deg selv så godt du kan,-du klarer det du klarer og resten får seile sin egen sjø...nå er det viktigst å bli frisk!!
    Prøv å kos deg inne så best du kan - for meg er du en appelsin fordi den minner mest om solen,og en solstråle er du ihvertfall!!!
    god bedring kjære deg!
    toveklem:)

    SvarSlett
  2. Det var leit å høre at du ikke er frisk. Smerter i muskler og ledd vet jeg dessverre alt for mye om. Har hatt revmatisme i mange år. Har du vært hos en revmatolog?

    Ønsker deg en fin kveld!



    Anette Willemine

    SvarSlett
  3. Ja livet er uforutsigbart.
    Vondt å høre at du har kroniske smerter.
    Håper det blir funnet ut hva som forårsaker det slik at du kan få en form for behandling som kan hjelpe deg.
    Ønsker deg ei god og smertefri helg :)

    SvarSlett
  4. Å snille deg, så leit å høre! Ønsker deg god bedring og at du innimellom får kose deg med lys og høstvinden som suser utenfor. Klem og herlig løkbilde:-)

    SvarSlett
  5. Hei !
    Dette var som å lese om meg sjøl. I heile vinter og vår sleit eg med smerter i leddene og musklene. Det var vondt overalt og spesielt om morningen.... stiv som en olding !!! Har tatt masse blodprøver, men ingen finner ut noe. I sommer var eg nesten ein måned i sør-Europa bl.a Italia, varmt og godt og eg kjente at det hadde kroppen sååå godt av. Eg hadde også veldig vondt knea og i alle fingerleddene og i Østerrike kom eg tilfeldigvis over ein veldig god salve (Murmeltiersalve)...etter 14 dager var eg heilt fin i fingerleddene. Sjøl om eg nå har vert heime i snart 2 mnd på våte Vestlandet så er eg ganske bra enda. Litt stiv om morningen, men eg går til jobb ca 25min hver dag og da får eg mjuka opp kroppen litt og fingrene er fremdeles ganske bra (bruker salve av og til) Den kan kjøpes på nett, eg har nettopp bestillt til min mor og ho syns også at den hjelper. (www.murmeltier.at). Og i uke 40 skal eg til Kypros og "varme meg opp igjen ". Håper du finner en løsning på smertene for det er ikkje noe særlig å plagast med. God helg. Klem.

    SvarSlett
  6. Huff så leit å høre at du er så plaget med smerter! Håper noen av de gode rådene du får kan hjelpe! Nei en ting er sikkert..ingenting er en selvfølge her i livet!

    Selv er vi midt oppi ei utrolig vanskelig tid med sykdom i familien..og må bare ta dag for dag..og prøve å gjøre den så god som vi kan!!! Masse god bedring,Mona! Klem Ruth

    SvarSlett
  7. God bedring, håper du finner ut av det så du kan få hjelp med smertene! Idyllisk løk-bilde forresten. Vi har noen venner som dyrker egen løk, og den smaker helt helt annerledes enn den vi kjøper i butikken. Mye mildere og bedre.

    SvarSlett
  8. Uff, stakkars deg, nå fikk jeg vondt av deg:(:(
    Ikke noe deilig å ha det sånn..
    Mamma hadde vondt i kroppen og fikk ikke sove på ett år, så fant de ut at hun hadde revmatisme, akkurat som mormor hadde... så da er dt vel store sjanser for at jeg arver det også:(
    Håper du får behandling som hjelper.

    Stooor klem

    SvarSlett
  9. uff ikke hyggelig lesning Mona.:-) håper du finner ut av dette..-) masse god bedring til deg.:-) stor klem

    SvarSlett
  10. God bedring!
    Vill bare si att jeg likte bloggen din!
    Du er flink!
    /Irene

    SvarSlett
  11. Vilken underbar bild på lökar!!! Så fint!!
    Och verandan var ju lockande att sitta på och bara vara ;)

    Tack vännen att du inte glömde mig :P

    Kramar i massor/Olg@

    SvarSlett