tirsdag 25. oktober 2011

Hjemmelaget høststemning

Høstblader er utrolig vakre, og fortjener å bli beundret. Hvorfor ikke vise de frem ? og slik ble det etter et anfall av kreativitet her om dagen.





















Du trenger: noen glass, gjerne i forskjellig størrelse, tørkede og pressede blad og decoupagelakk. Det fineste resultatet får du om du bruker tynne blad, og smører lag på lag med lakk.

















Før lakken er tørr, ser det slik ut, som hvitt lim, men etter at den har tørket blir den blank og glasset får nesten en frostet utseende.

Prøvde først med et lite glass før jeg dekorerte et stort norgesglass som har mistet topplokket.



Det som er fint med decoupagelakk, er at den tåler å stå ute. Jeg liker ting som er raskt og enkelt å lage, perfekt for en utålmodig sjel som meg.












Regner med at det er mange lykter tent nå om kveldene......
Ha en mysig høstuke mine venner.




Det er mindre og mindre solstråler å dele på........tenn en lykt.

Klem fra Mona.









11 kommentarer:

  1. Hei, hei! Så fin måte å lage høststemning på !! Ja, for nå har vi virkelig høst, og såååå mørkt som det plutselig blei. Det er bekmørkt når eg går på jobb (men heldigvis ikkje regn i dag!)
    Ha ein fin kveld og ei fin veke. Klem fra Sigfrid

    SvarSlett
  2. ja jeg innbiller meg nesten at alle verdens solstråler har tatt turen til sunnmøre om dagen...så flott er her,nesten sommer - ser folk(helst uvettige unger) gå¨rundti t-shirts og knebukser!!!!Selv gikk jeg ut på verandaen klokke 1 i natt,barføtt og kikket på nordlyset,og på dagen nøt vi middagen på verandaen.OOO lykke.Kan bare håpe alle andre har det like fint :)
    Nydelige lykter du har lagd,og sikkert enda finere når de brenner...høstkos,sikkert like fine inne :))
    Har en stor påse høstblad stående,men de må presses først så får vi se hva slags skapelse det kan bli ut av det:)
    Fortsatt god uke til deg,håper du er litt bedre???
    toveklem:)

    SvarSlett
  3. Ja det er veldig greit med ting som er raskt å lage. Flott ble det også.
    Ha ei fortsatt herlgi høst :)

    SvarSlett
  4. Så herlig!:) Tusen takk for tips!

    SvarSlett
  5. Så koselig - og jeg som har hagen full av lønneblader ....

    Ha en fortsatt fin høst

    SvarSlett
  6. Herlige ideer , so er enkle å lage!

    SvarSlett
  7. Veldig fine lykter du har laget, det så lett og ikke minst kjapt ut å lage. Hi, hi, akkurat passe for oss som er litt utålmodige!
    Å tenne lykter på trappen om høsten og vinteren er med på å gjøre inngangen til huset så mye mer velkomment. Det står og ønsker velkommen til gjester som hilser på. Dessuten er det så koselig å se det lyser i lyktene når jeg kommer hjem fra tur med hunden min. :)

    Håper du har hatt en fin dag!

    God klem,
    AW

    SvarSlett
  8. søte de ble.:-) og så fint på trappa hos deg.:-)

    ja tenn et lys....kos det.:-)

    dagene flyr, snart er helgen her igjen.:-)

    klem fra meg

    SvarSlett
  9. Bra idé, kjære Mona! Kjempefine høstbilder.
    Håper du har det bra. Klem fra PillePalle

    SvarSlett
  10. Å, Mona, så utrolig fine lykter det ble!!! Nydelig høststemning hos deg!! Ha en finfin kveld, klem

    SvarSlett