tirsdag 31. januar 2012

Kakaokameratene

Her går det mye i kakao for tiden, det er jo så kaldt......
Det er lite snø på hytteøya, og sola kjemper om oppmerksomheten på himmelen.
Ut skal vi " vi må ut på tur skjønner du ", forklarer Ingrid sin veninne.
Slik er det, for meg holdes tradisjonen med søndagsturen, eller lørdagsturen i hevd.
Det er bra " da kan vi bli kakaokamerater"

















Etter en lang tur i fjæra, med kald vind og et visst håp om at sola kan bryte igjennom, er det godt å komme tilbake til hytta og fyre opp i peisen.



Det er så herlig når lyset igjen flommer inn igjennom vinduene.



Bli en kakaokamerat, eller kanskje en kvikklunsj kamerat, eller en appelsinkamerat du også........
Turen kan være kort eller lang, samme det .

Tenk, imorgen er det første Februar alt, det skal bli mange fine turer fremover.

Ønsker dere fine vinterdager, og legg merke til hvor vakkert lyset er akkurat nå...

Mona








15 kommentarer:

  1. ja det er kjempegodt med en kopp kakao etter en litt kald tur ute. Og veldig vel fortjent.
    Håper dere får mange flotte turer utover våren i naturen rundt hytta :)

    SvarSlett
  2. Vakkert! Går i kakao her også, og appelsiner... Ellers er vi forkjøla, og barna har vore heime frå skulen nokre dagar. Men så herleg at lyset er tilbake!!! Vi har sol heile året, men det er stor forskjell frå jul og til no.

    Ynskjer deg og dine ein herleg februar!

    klem,
    e :)

    SvarSlett
  3. Her prøver vi å gå en tur hver søndag, kakao er noe som alltid er godt på turen eller når vi kommer hjem ,)
    Nydelige bilder hos deg Mona, likte så godt det i fjæra ,))
    Så deilig å endelig få se sola, her har dagen blitt lengre og det er skumring ved 16/1630 tiden ;)
    Ønsker dere mange skjønne kameratturer ;)) Takk for dine alltid koselige ord hos meg ;)) Beklager at jeg ikke alltid får skrevet tilbake lille venn! ,) Håper snart at jeg får den nye pcn, så kan jeg skrive litt i "fritiden" i butikken hi hi ;))
    KOS ny uke og februar!!
    Klemmer Anki

    SvarSlett
  4. melder meg så absolutt inn i kakaokameratene Mona - ut på tur aldri sur:)))
    en snartur innom før jeg finner senga...må prøve å normalisere døgnrytmen her!
    nyyyydelige bilder!!!
    toveklem:)

    SvarSlett
  5. Hei på deg Mona !!! Koselig tradisjon med søndagstur,den kan jeg like !! Hver helg vi er hjemme hos mine foreldre,drar vi også på søndagstur.....med mat !!! Veldig viktig !!! Pappaen min pleier og si at alle går mye lengre,når vi vet at det er mat i andre enden.....så der har du oss,på en måte !!!! Herlige bilder fra fjæra......og den kosekroken med peisen,var virkelig i min smak !!! Tenker du storkoser deg der,ja !!! Herlig med lengre og lysere dager.......men isende kaldt,her nede ved Saltenfjorden...... :) Klemmer fra meg :)

    SvarSlett
  6. Er nok en av kakaokameratene selv, for ut må jeg. Har jo en hund som trenger sitt, av både korte og lange turer. Sukkerfri kakao har blitt drukket i bøtter og spann i det siste. Nam! :)

    Herlige glimt av både naturen rundt dere, og fra hytta. Det ser kos ut å varme seg med en kopp etter tur der. :)

    SvarSlett
  7. Jeg jobber effektiv mot målet av å bli en kakaokamerat! :) Jeg har dårlig fysisk helse så jeg holder på å forbedre den og når dette skjer er planen å bli en heftig tur-gåer for jeg elsker det :)

    Nydelige stemningsfulle bilder forresten :)

    SvarSlett
  8. Herlig MOna..)) så kos både ute og inne..))

    her snør det i dag..egentlig lenge siden vi har sett sola under skyene..))

    Klem

    SvarSlett
  9. Herlig natur og kakaokamerater det en nytelse, fortrinnsvis ute i gode og varme pelskledde stoler;-) Turkameratene er selvfølgelig de samme som kakaokameratene!

    Takker for alle hyggelige hilsner du legger igjen inne hos meg og ja, formen er oppadstigende;-D

    Klemmer fra Grete

    SvarSlett
  10. Å, det var sikkert deilig med snøturen og litt kakao etter. Bildet øverst skaper lengsel hos meg ....
    Klemmer fra PiPa

    SvarSlett
  11. Jeg nyter bildene dine, jeg leser teksten og føler!!! stemningen. Kjenner det varmer i kropp og sinn, og i nesen sitter duften av varm god kakao :-)))

    SvarSlett
  12. Herlige bilde fra fjæra!!
    Melder meg rett inn i kakao-klubben! Det er så godt, og kan i grunn drikkes når som helst, ute og inne. Det smaker likevel ekstra godt etter slike deilig turer ute i vær og vind da!

    Håper dagene er fine hos deg i nord!


    AW

    SvarSlett
  13. SÅ koselig hytte!!! Og ja, kakaoen er stadig i bruk her også, kjempekejkt med vinter pga den:) Bra du likte kjøkkenet, og det runde bordet vårt er fra Skeidar. Lykke til med letingen, klem fra Marianne:)

    SvarSlett
  14. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett