fredag 15. april 2011

Påskeforberedelser













Barn i full konsentrasjon, egg skal males.
Gult, paljetter og fjær i skjønn forening.
Samtaler om viktige ting for små frøkner.
En mamma som syns tiden går altfor fort....
Hvem vil ikke ha jenter i samklang ved kjøkkenbordet
enda en god stund...


Herlig med slike hobbykvelder, og det er ikke så mye som skal til, men paljetter, glitter og stas må det være...
Her regner det, men jeg har kommet til en optimistisk konklusjon. Det har jo regnet så mye at.....snart må jo himmelen være tom ( begynner faktisk å tro at Nohas ark har vært mulig)
Inninmellom springer jeg ut og inn for å få litt vårluft inn i sengklærne.

Håper akkurat du får en herlig påske, her blir det både hjemme og på hytta.....har planer om en god bok

God påskeklem til dere alle fra meg...

13 kommentarer:

  1. Høres ut som om dere koser dere masse med slike hobbykvelder :)
    Og regne må det bare gjøre...helt til all snøen er borte ;)
    Treffes vi forresten den 11.mai til inspirasjonskveld på Askeladden? Blir kjempespennende! Gru-gleder meg ;)
    Ønsker deg og dine en riktig fin påske Mona :)
    Klem fra Lise

    SvarSlett
  2. Ja det er flott når en kan samles til litt hobbyaktivitet. Ei koselig tid. Ikke noen som vil være med meg på slikt nå. Må nok vente til barnebarna kommer.
    Ønsker deg ei riktig god påskehøytid :)

    SvarSlett
  3. Tuuusen takk for gode ord:)

    Så koselig det må være med slike hobbykvelder:) gleder meg veldig til lykkeliten kommer med hjemmelagd pynt til meg...det må jo være den fineste pynten til påske og jul:):)

    Håper du får en fantastisk fin påske med dine kjære:)

    Klem Lise

    SvarSlett
  4. Hobbykvelder med ungene er noe av det koseligste jeg vet også, det å sitte med noe pusslerier og ha flotte samtaler er uvurderlig;-D Jeg har erfaring med store barn som minnes de flotte øyeblikkene fra sin barndom og eldstesnuppa fører de videre til sine jenter, så mamma og mommo er utrolig stolt:-D
    Håper dere får fine dager både på hytta og hjemme;-D
    Klem fra Grete

    SvarSlett
  5. Kjære beste Mona! Nå blir det påske her også. Gutta boys har fått ferie i går. Været er fortsatt fint og så ser vi frem noen fine, rolige dager. Vi har ingen planer om påske, men synes, vi skal besøke familien vår.
    Stor påskeklem fra PiPa

    SvarSlett
  6. Innom for å ønske deg en god påske og for å gi et lite livstegn fra meg. Jeg løper fra det ene til det andre for tiden og får ikke tid til noen ting, føler jeg....
    Klem Ingrid:-)

    SvarSlett
  7. Hei igjen :)
    Følger ikke jeg har så mye å vise frem jeg heller på insp.kvelden. "Bittelitt" prestasjonsangst bare, kremt... ;)
    Blir sikkert artig uansett :)
    Klem fra Lise

    SvarSlett
  8. Så herlig!!! ,-)) Her er det spring i bena mer enn å sitte stille he he ,-) Koselige bilder!!
    Takk for dine herlig ord!! ,-)
    Ønsker deg og dine en fantastisk skjønn GOD PÅSKE!!! <3
    Nyt av herlige dager!!!
    Mange klemmer fra meg,
    Anki

    SvarSlett
  9. Så kjekt å gjere slikt saman! Vi har ikkje vore så flinke i år, men borna har laga pynt på skulen som står i vinduskarmen. Godt å høyre at du har det bedre! Eg har også skrapa golvet siste veka, har hatt vondt, og konsentrert meg om andre ting enn blogging. Men håper på bedre dagar og SOL! Her har det også regna masse.

    Ynskjer deg og dine ei flott veke!
    God, gul klem frå
    Elin :)

    SvarSlett
  10. :) Leste kva eg skreiv, og ser at det kan oppfattast som skraping av golv ;) Eg meinte at eg har vore nede for telling. Ingen golv som er skrapa!

    E

    SvarSlett
  11. Så koselig med slike kvelder med barna.
    Innom for å ønske deg God Påske!
    Klem

    SvarSlett
  12. Slike stunder sammen er ubetalelige. Det er faktisk ingen klisjé.
    Akkurat nå hygger vi oss en tur hos svigermor på Sørlandet. Nydelig vær i dag og vi har vært ute i haven i mange deilige timer. Vi får dessverre ikke vært her nede så ofte. Det er 5 timer å kjøre, så når vi endelig er her blir det mye vi har lyst til å hjelpe til med. Svigermor er enke og bor i et stort hus med stor have. Nå har hun etterhvert skjønt at det hele blir litt mye å ta vare på for henne alene. Det er ikke lett å flytte fra et hus etter mange år, så det er litt følelser forbundet med salg av hus og flytting til en leilighet. Det forstår jeg veldig godt. Nå skal vi lage deilig lammestek og kose oss med deilig rødvin.
    Håper du har det bra og at formen din er god. Nyt påskedagene med dine. Tenker det er fint å være i huset ved havet nå i ferien!

    God påskeklem fra,
    AW

    SvarSlett
  13. Glemte å svare på spørsmålet ditt. Akkurat nå er det Unni Lindell sin siste bok, Sukkerdøden, jeg leser. Måtte jo være litt krim i påsken også.
    Har også med meg interiørmagasiner og den siste utgaven av Kunst, som jeg abonnerer på.
    Har du noen bøker du leser i påsken?

    AW :)

    SvarSlett